Maar dat betekent niet dat u na de registratie van een servicenummer automatisch meer bellers krijgt. U zult daar wel iets voor te doen. In een eerder artikel gaven wij u daarom een aantal tips voor het promoten van servicenummers onder potentiële en bestaande klanten. In dit artikel houden we het zo praktisch mogelijk met een duidelijke checklist. In welke van de onderstaande reclame-uitingen komt uw servicenummer voor?

  1. Visitekaartjes
    Met de pen een telefoonnummer doorstrepen op uw visitekaartje en er vervolgens het servicenummer op zetten staat niet echt professioneel. Bij de inauguratie van uw 0800- of 0900-nummer horen dan ook nieuwe visitekaartjes. Niet alleen voor u, maar voor alle werknemers in uw bedrijf.
  2. Billboards
    Klanten kunnen moeilijk om een billboard heen, maar is uw servicenummer ook groot genoeg afgebeeld? Vraag indien nodig uw reclamebureau om aanpassingen te maken.
  3. Flyers en brochures
    Is het weer tijd voor nieuwe flyers of brochures, zorg er dan voor dat uw nieuwe telefoonnummer goed zichtbaar is. Het feit dat een servicenummer makkelijker blijft hangen, kan voor meer telefoontjes zorgen dan een flyer-actie normaalgesproken genereert.
  4. Gouden Gids
    De Gouden Gids komt maar één maal per jaar uit. Het zou daarom zonde zijn als u de deadline miste en opnieuw met uw lokale nummer in deze bedrijvengids kwam. Geef uw servicenummer tijdig door voor de volgende jaargang.
  5. Cadeaubonnen en klantenpassen
    Met een klantenpas bindt u klanten aan uw organisatie en met cadeaubonnen creëert u goodwill bij de ontvangers ervan. Staat uw nieuwe telefoonnummer hier al op?
  6. Offertes en facturen
    Het is makkelijk om prijsopgaven en nota’s over het hoofd te zien. Vaak is het wijzigen hiervan een kleine moeite, vooral wanneer het om digitale versies van deze documenten gaat.
  7. Voertuig-bestickering
    Of u nu in beweging bent of geparkeerd staat, uw voertuig geeft u de mogelijkheid uw bedrijfsnaam met uw servicenummer gepaard te laten gaan. Profiteer daarvan zodra uw nieuwe nummer bekend is.
  8. Borden
    De aandacht trekken van voetgangers, fietsers en automobilisten doet u met borden. Ook als deze potentiële klanten uw bedrijf niet binnenstappen, kan het servicenummer een goed geheugensteuntje zijn.
  9. Bedrijfskleding
    Of het nu om uniformen, overalls, polo’s of petten gaat - bedrijfskleding is een visitekaartje van uw onderneming en geeft u een unieke kans om uw telefoonnummer te delen. Eventueel kunt u het nieuwe servicenummer over het huidige laten borduren.
  10. Radiospots
    Bij radiospots kan het iets lastiger zijn om over het oude telefoonnummer heen te praten. Wanneer het weer tijd is voor een campagne, huurt u die vertrouwde stem in om uw servicenummer in het zonnetje te zetten.
  11. TV-reclame
    Uw nieuwe servicenummer in een TV-reclame noemen kan voor grote belpieken zorgen. Dankzij de handige extra functies van de Belfabriek bent u daar goed op voorbereid.

U ziet het: er zijn heel wat communicatie- en reclameuitingen die om een facelift vragen wanneer u een servicenummer vastlegt. Om meetbaar te maken hoeveel gesprekken via uw servicenummer binnenkomen, laten wij die voorafgaan door een korte aankondigingstoon. Bellen klanten nog steeds uw lokale nummer, dan kunt u hen vragen voortaan uw nieuwe nummer te gebruiken.

Leg uw servicenummer vandaag nog vast om van de transparante tarieven van de Belfabriek te profiteren. Heeft u dit al gedaan? Werk de bovenstaande checklist dan af voor maximaal effect van uw nummerwijziging, en volg dit blog voor meer handige artikelen over optimaal gebruik van uw 0800- of 0900-nummmer.

25/07/2013 in :