Sluiten
Dé 0800 en 0900 telefoonmaatschappij van Nederland Bel gratis: phone  🇧🇪 0800-77 899   0800-235 3227 🇳🇱 0800-235 3227

Op werkdagen van 9 tot 17

Toon alles

Hoe werkt een cloud telefooncentrale? Uitleg online cloudcentrale

Geplaatst in Telefooncentrale

Voordat iemand aan een cloud telefooncentrale zal beginnen wil deze natuurlijk eerst weten hoe dit precies werkt. Mocht je als bedrijf merken dat een (verouderde) telefooncentrale steeds meer beperkingen met zich meebrengt, dan is het de moeite waard om de mogelijkheid eens te onderzoeken. Niet voor niets kiezen steeds meer bedrijven voor deze optie. Wat er vooral bovenuit springt is dat het efficiënter is, meer flexibiliteit biedt en je alles snel aan kunt passen wanneer situaties plotseling veranderen.

Waarom is een telefooncentrale in de cloud online handig?

Niet alleen voor bedrijven die al een tijdje met een klassieke telefooncentrale werken is dit een goede mogelijkheid. Wanneer er nog helemaal niet met een centrale gewerkt wordt maar een bedrijf aardig is gegroeid, kan het net zo goed vele werkzaamheden stukken makkelijker gaan maken. De investering die dan gedaan moet worden om telefonie in de cloud te regelen zal zich in de meeste gevallen zeker uit gaan betalen.

Vandaag de dag zijn mensen, zeker voor het werk, vaker dan ooit onderweg. Of ze nu dagelijks op andere locaties werkzaam zijn, of vaak het buitenland aandoen. Met een cloud telefooncentrale maak je als bedrijf de bereikbaarheid van je werknemers beter en makkelijker.

Naast het werken op verschillende plekken wordt het steeds gebruikelijker dat je ook op tijdstippen buiten normale kantooruren bereikbaar bent. Door zakelijke nummers door te schakelen naar mobiele nummers wordt het personeel hiermee al aardig op weg geholpen. Doordat inkomende gesprekken op allerlei momenten naar andere werknemers doorgeschakeld kunnen worden zullen klanten tevens minder lang hoeven wachten. Kortom, er valt best veel winst te behalen met het op de juiste manier inpassen van een cloud telefooncentrale.

Zorg dat een internet telefooncentrale zo goed mogelijk werkt

Om ervoor te zorgen dat er optimale prestaties bereikt kunnen worden met telefonie in de cloud, zijn bepaalde dingen belangrijk. Een belangrijke voorwaarde is een snelle internetverbinding. Des te beter deze is, des te makkelijk werken het zal worden. Wanneer deze goed is zal dit alles stukken beter doen functioneren. Dus is het belangrijk, zeker op een kantoor, op zoek te gaan naar een verbinding die goed genoeg is, ook terwijl er veel mensen tegelijk op werken. Opties om daarvoor te zorgen zijn een glasvezelverbinding of twee verschillende verbindingen. zodat je de ene kunt gebruiken voor telefonie in de cloud en de andere voor de data.

In een notendop de voordelen voor het kiezen van een cloud telefooncentrale van Belfabriek:

- Alle nuttige (optionele) functies zoals call recording, keuzemenu en wachtrij zijn kosteloos inbegrepen.
- Gebruiksvriendelijke app voor zowel Android als iOS
- Géén nieuwe hardware of telefoons nodig
- Alle mogelijke mooie nummers gemakkelijk registreren: 0800/0900, 085/088, lokaal (010, 020), internationaal (o.a. Duitsland, België, Verenigde Staten).
- All-inclusive tarief van 45 Euro/maand, zonder addertjes onder het gras, bij bepaalde nummers zoals 085 gratis bellen onder fair use beleid.