Ook kleine bedrijven kiezen steeds vaker voor een 0800-nummer, een 0900-nummer of een 085-nummer van de Belfabriek. En daarmee krijgen ze meteen toegang tot een reeks handige functies. In dit artikel zetten we de handigste van deze extra’s op een rij.

1. Eindbestemming wijzigen

Een servicenummer of bedrijfsnummer is een virtueel nummer: het schakelt door naar het lokale of mobiele nummer van uw keuze. Omdat kleine bedrijven vaak met beperkte bezettingen werken, is het belangrijk dat een telefoonnummer mee kan reizen. Dankzij de functie Eindbestemming wijzigen rinkelt uw telefoon naar keuze op kantoor, onderweg of thuis. Met één telefoontje naar de wijzigings-tool van de Belfabriek verandert u de eindbestemming meteen.

2. Meldtekst

Wenst u uw klanten iets te melden bij aanvang van het gesprek? Spreek uw eigen Meldtekst in en wij plaatsen hem op de gewenste plek in uw keuzemenu (zie ook nummer 6). Dit is handig wanneer het even iets drukker is. Voor bellers buiten de openingstijden kunt u een aparte melding klaar laten zetten, bijvoorbeeld met een alternatief nummer in geval van spoed.

3. Wachtrij

Als uw lijn bezet is, bepaalt de Wachtrij wat er met bellers dient te gebeuren. Krijgen ze een muziekje te horen of maakt u van de wachttijd gebruik om uw laatste product of dienst aan te prijzen door middel van een Meldtekst? Om te voorkomen dat klanten te lang in de rij ‘staan’, kunt u zelf aangeven bij hoeveel minuten wachttijd of hoeveel bellers in de rij de grens ligt. Is de wachtrij te lang, dan is de volgende functie een interessante.

4. Voice-e-mail

Belt iemand buiten uw openingstijden of is de wachtrij momenteel lang? Frustreer uw klanten niet met een ingesprekstoon, maar zet de functie Voice-e-mail in. Hiermee geeft u bellers de mogelijkheid om een voicemail in te spreken wanneer u niet in staat bent om de telefoon te beantwoorden. Vervolgens sturen wij de geluidsopname direct naar het e-mailadres van uw keuze, zodat u –indien nodig– onmiddellijk actie kunt ondernemen.

5. SMS-klapper

Wilt u al uw klanten een kort berichtje sturen dat een grote impact heeft? Of wilt u juist een beperkte groep uit uw klantenbestand een aanbieding sturen? Een SMS wordt vaak aandachtiger gelezen dan een e-mail. Een ideaal medium dus voor belangrijke meldingen aan uw klanten. Met de SMS-klapper stuurt u een bericht naar de mobiele telefoons of smartphones van uw klanten. U typt het bericht gewoon met het toetsenbord van uw computer en verstuurt in één beweging tientallen of honderden berichten. Makkelijk én goedkoop.

6. Keuzemenu

Merkt u dat u vaak bellers moet doorverbinden met een collega? Met de functie Keuzemenu laat u bellers zelf kiezen in welke categorie hun vraag valt. Via hun nummertoetsen leidt u hen vervolgens naar de juiste persoon of afdeling. Wat ook kan is klanten bij specifieke vragen naar een Meldtekst leiden of naar de optie om een Voice-e-mail achter te laten.

Verhoog de klanttevredenheid

U ziet het: met de extra functies waar Belfabriek-klanten toegang tot krijgen, breiden ze hun servicenummer stukje bij beetje uit. Wij zeggen daarom graag dat onze servicenummers met onze klanten meegroeien. Ondertussen verbeteren zij de klantervaring, hun imago en hun omzet.

Heeft u nog geen servicenummer, dan is de Belfabriek een logische keuze. Bekijk hier welke bedrijven u voorgingen en check meteen de beschikbaarheid van onze voordelige 0800- en 0900-nummers.