Het blijkt dat er ook veel kleine ondernemers zijn die succesvol investeren in een 0800-nummer. In dit artikel bekijken we de specifieke voordelen van 0800 nummers voor bedrijven zoals het uwe.

  1. Wees toegankelijk
    Eén van de voordelen die 0800 nummers hebben ten opzichte van 0900 nummers is het feit dat ze gratis zijn voor de bellers. Dit verlaagt de drempel voor hen om de telefoon te pakken. Ook als ze u niet direct bellen, geeft het 0800 nummer een duidelijk signaal af. Potentiële klanten zullen u eerder willen bellen dan bedrijven met een betaald telefoonnummer.
  2. Verbeter de klantervaring
    Met een gratis nummer kunnen potentiële klanten u kosteloos bellen en vragen stellen, vóórdat ze tot een aankoop overgaan. Zo kunnen ze vrijblijvend kennis met u maken. Is hun ervaring goed, dan ‘zwemmen’ ze zó uw sales funnel in. Een goede ervaring vóór aankoop vergroot het vertrouwen in de service na aankoop, en dat kan een positieve invloed hebben op de aankoopbeslissing. Kortom: met een 0800 nummer is de klantervaring stukken beter.
  3. Servicenummer groeit met u mee
    Het aantal bellers doet er bij een servicenummer niet toe. Het vaste bedrag per maand blijft hetzelfde, waardoor u de kosten goed in de hand houdt. Een keuzemenu, een wachtrij en voice-e-mail zorgen ervoor dat alle gesprekken perfect worden afgehandeld.
  4. Locatie-onafhankelijk
    Kleine bedrijven werken logischerwijze met een kleinere bezetting. De flexibiliteit die een servicenummer met zich meebrengt is dan ook zeer welkom; in een oogwenk wijzigt u het telefoonnummer waar uw bellers naar doorverbonden worden. En wanneer uw bedrijf groter groeit of naar een nieuwe locatie verhuist, neemt u uw servicenummer gewoon met u mee.
  5. Onderscheidend
    Elk bedrijf heeft een telefoonnummer, maar hoeveel kleine bedrijven kunnen zeggen dat ze een ‘gratis nummer’ hebben? In tijden waarin ondernemingen moeten knokken om klanten aan te trekken en te behouden, kan een detail als een 0800 servicenummer het verschil maken. U onderscheidt uzelf positief van bedrijven die een lokaal of een 0900 nummer hebben, waar bellers voor moeten betalen.
Hoe kies ik een provider?

U ziet het: er kleven legio voordelen aan 0800 nummers. U kunt zo’n servicenummer bij verschillende providers registreren. Omdat u waarschijnlijk langere tijd bij dezelfde provider zult blijven, moet u een goede keuze maken. Wanneer u bij het kiezen van een provider voor uw servicenummers met de volgende zaken rekening houdt, weet u dat uw nummer in goede handen is:

  • Reputatie
    Hoe lang is de huidige provider al actief? Welke bekende merken hebben ervoor gekozen hun servicenummer bij deze aanbieder onder te brengen? Kent u andere ondernemers die voor deze provider hebben gekozen? Met referenties van betrouwbare partijen weet u waar u aan toe bent. Zoek ook eens online of er klachten zijn over een bepaalde provider.
  • Prijs
    Wat zijn de maandelijkse kosten? Zijn er ook aansluitkosten? Hoeveel betaalt u per belminuut wanneer klanten uw 0800 nummer bellen? Is het mogelijk om plaagbellers te weren en op die manier onnodige kosten te voorkomen? Kijk verder dan die spectaculaire aanbieding en lees de kleine lettertjes.
  • Functionaliteiten
    Een servicenummer ziet er prachtig uit, maar pas met de extra functionaliteiten haalt u er het maximale uit. In de belstatistieken ziet u op welke dagen en tijdstippen u de meeste bellers heeft. Daar kunt u de bezetting, de welkomsttekst en/of het keuzemenu aan aanpassen. Maar hoeveel kosten al deze extra’s of krijgt u ze er gratis bij? Doe vooraf goed onderzoek zodat u niet voor onplezierige verrassingen komt te staan wanneer uw bedrijf snel groeit.
  • Service
    Het verkooppraatje kan dan nog zo goed zijn, maar is de provider nog steeds in u geïnteresseerd wanneer u de rekening betaald heeft? Sommige aanbieders lijken al hun energie te steken in het aantrekken van nieuwe klanten. Andere providers hebben hun klanten juist te danken aan een revolutionaire service. Kunt u uw provider gratis bellen met vragen? Is er een online kennisbank met antwoorden op de meest gestelde vragen?

Wanneer u uw huiswerk doet, haalt u het meeste uit uw provider én uw servicenummer. En mocht u dan toch iets tegenkomen dat u niet helemaal zint, deins er dan niet voor terug om aan de bel te trekken. Een goede aanbieder van servicenummers investeert constant in haar dienstverlening en gebruikt klachten en suggesties om haar klanten nóg beter van dienst te zijn.

27/05/2013 in :