Direct online uw eigen 085/088/0800 of 0900 nummers registreren

Nederland:0800-235 3227
België:0800-77 899

Waarom zakelijk hosted bellen?

Gepubliceerd in Voice over IP

Wat zijn gehoste telefoongesprekken voor bedrijven?

Zakelijk hosted bellen omvat telefoongesprekken die via het eigen telefoonsysteem van een bedrijf lopen, in plaats van via een externe leverancier. Dit kan bedrijven veel voordelen bieden, zoals meer controle over gesprekskwaliteit en -functies, lagere kosten, en meer flexibiliteit.

Wat zijn de voordelen van gehoste telefoongesprekken voor bedrijven?

Er zijn verschillende voordelen die door bedrijven gehoste gesprekken kunnen bieden, waaronder:

Meer controle over gesprekskwaliteit en -functies: Wanneer bedrijven hun eigen gesprekken hosten, hebben zij meer controle over de kwaliteit van het gesprek en de functies die beschikbaar zijn. Dit kan voordelig zijn om ervoor te zorgen dat de gesprekken duidelijk en beknopt zijn, en dat de klanten toegang hebben tot de functies die zij nodig hebben.

Eenvoudiger beheer

Voor het installeren van een analoge telefooncentrale in een kantoor moet een afspraak worden gemaakt met een technicus van een servicebedrijf om de apparatuur te installeren en de bedrading aan te leggen die specifiek voor het telefoonsysteem is bedoeld. Hoewel dit zelden een blijvend probleem is, is het zeker een last wanneer de centrale voor het eerst wordt geïnstalleerd of wanneer u belangrijke wijzigingen moet aanbrengen aan uw telefoonlijnen.

Aan de slag met VoIP is daarentegen eenvoudig. Het enige wat u nodig heeft zijn telefoontoestellen die dezelfde bekabeling en switches kunnen gebruiken als uw LAN. We merken zelfs dat veel klanten kiezen voor softphones en zelfs geen telefoontoestellen meer gebruiken. Of, als ze wel toestellen gebruiken, is dat enkel voor een deel van het werknemersbestand. Hoewel de ondersteuning van leveranciers kan variëren, vereist het aansluiten van uw bedrijf op hosted VoIP diensten een minimum aan interne expertise en vaardigheden.

Voordelen voor het contact center

Voor bedrijven die klantenservice via de telefoon aanbieden, is Hosted VoIP geschikt voor de behoeften van een contact center van elke omvang - van een handvol klantenservice medewerkers tot honderden agenten die 24/7 actief zijn.

Met een hosted VoIP-leverancier die contact center behoeften ondersteunt, kunt u profiteren van:

  • Unified Communications (UC): UC stelt uw vertegenwoordigers in staat om met klanten te communiceren via telefoon, chat, e-mail en meer.

  • Rapportage en monitoring: Veel VoIP-diensten voor contact center-oplossingen bieden eenvoudige toegang tot de statistieken en het overzicht dat u nodig hebt om slimmere beslissingen te nemen over personeelsbezetting en opleiding.

  • Interactieve spraakherkenning (IVR): Door uw klanten hun behoeften te laten uitspreken, kunt u uw ouderwetse druktoetsen telefoonboom weggooien en oproepen naar precies de juiste afdeling of persoon routeren.

  • Slimmere gespreksroutering: VoIP biedt extreme flexibiliteit in routing, waardoor u het aantal ontvangen gesprekken kunt optimaliseren op basis van CSR-training, vaardigheidsniveau en andere factoren.

Add-on functies

Hosted VoIP is flexibel en kan worden aangepast aan uw behoeften. Sommige gloednieuwe start-ups hebben misschien minimale functies nodig om zo kostenefficiënt mogelijk van start te gaan. Grotere, gevestigde ondernemingen zullen misschien op zoek zijn naar zoveel mogelijk functies voor meer geïntegreerde communicatie.

Ongeacht waar u valt op deze schaal, samenwerken met een hosted VoIP-leverancier die de volledige suite van VoIP add-on functies biedt kan uw bedrijfscommunicatie transformeren. Een paar populaire add-ons om te overwegen zijn:

  • Data Integratie: Voicemail-naar-e-mail transcriptie

  • Geautomatiseerde gespreksdistributie: Voor contact centers of hoge belvolumes

  • Interactieve spraakherkenning: slimmere gespreksroutering met behulp van in het systeem ingebouwde intelligentie

  • Beheer op afstand: webgebaseerde administratie voor het toevoegen van telefoonlijnen

  • Chat: Voor interne en externe communicatie, die kan worden geïntegreerd met uw CRM-tool.

  • Videochat en teleconferencing

Flexibiliteit en schaalbaarheid

Wanneer u een analoge telefooncentrale gebruikt, is het niet altijd eenvoudig om een extra telefoonlijn toe te voegen. U zult tijd aan de telefoon moeten doorbrengen met de klantenservice, een installatie moeten plannen, of zelfs lange tijd moeten wachten.

Het kan traag, duur en vervelend zijn.

Met VoIP kunt u eenvoudig binnen enkele minuten telefoonlijnen toevoegen, vaak rechtstreeks vanuit uw management portal, tegen een vast tarief per maand. Alles wat u nodig heeft is een web browser en de mogelijkheid om een paar klikken uit te voeren, hoewel we u aanraden om deze mogelijkheid niet aan iedereen in het bedrijf te geven. De flexibiliteit en schaalbaarheid van VoIP is ideaal voor bedrijven met seizoensgebonden schommelingen in de personeelsbezetting of bedrijven die een snelle groei doormaken.

Gegevensintegratie

Het creëren van een positieve "klantervaring" betekent dat u uw communicatie moet integreren over verschillende kanalen. Dit kan betekenen dat u sociale media, telefoons, e-mail, voicemails, chat en alle andere methoden die uw klanten gebruiken om te communiceren moet samenbrengen.

Door te kiezen voor een VoIP service die integreert met uw customer relationship management tool, kunt u inzicht krijgen in elke communicatie die een klant heeft met uw bedrijf. Dit kan omvatten:

  • Voicemail naar e-mail transcriptie

  • Mobiliteit

  • Chat

  • Sociale media berichten

Mogelijkheden voor Unified Business Communications

Misschien bent u vandaag nog niet klaar voor unified business communications, en dat is niet erg. Met een VoIP-leverancier die een volledig assortiment van zakelijke tools aanbiedt, kunt u de sprong wagen wanneer u er klaar voor bent. Door uw telefoons, aanvullende diensten, internetconnectiviteit en gegevens op één netwerk onder te brengen, kunt u het volgende bereiken.

  • Snellere probleemoplossing

  • Hogere productiviteit van werknemers

  • Verbeterde teamsamenwerking

  • Betere klanttevredenheid dankzij transparantie

  • Verbeterde klantenservice

Kostenbesparingen

Het kostenbesparingspotentieel van VoIP is immens. Er zijn wat initiële investeringskosten in toestellen, maar u kunt een vast tarief per maand betalen voor elke telefoonlijn en add-on diensten. Onderzoekers schatten dat het gemiddelde bedrijf 40 procent bespaart op hosted VoIP ten opzichte van analoog, terwijl bedrijven met hoge internationale belbehoeften 90 procent kunnen besparen.

Het is ook belangrijk op te merken dat VoIP uw bedrijf ook op andere gebieden geld kan besparen. U zult geen productiviteit verliezen wanneer traditionele telefoonlijnen uitvallen. U zult niet te maken krijgen met een datalek door telefoon aftappen. VoIP is gewoon financieel verstandig.

Mobiliteit

Hoewel niet alle providers dezelfde add-ons bieden voor VoIP service, is mobiliteit een van de meest voorkomende voordelen die bedrijven benutten wanneer ze overstappen op hosted VoIP. Afhankelijk van uw leverancier en configuratiebeslissingen, kunt u telefoongesprekken simultaan laten overgaan naar zowel bureautelefoons als mobiele telefoons, mobiel doorschakelen ontgrendelen, of mobiele failover inschakelen in het zeldzame geval dat uw internet uitvalt.

Voor bedrijven die werknemers toelaten om thuis te werken, zijn de mobiliteitsvoordelen van VoIP opmerkelijk voor de productiviteit en de klantenservice. U kunt de verwarring van verloren of gemiste voicemails of van werknemers die moeten jongleren met een vaste lijn en een mobiel nummer volledig elimineren.

Klantenservice

Simpel gezegd, klanten houden van VoIP. Het juiste interactieve spraakherkenningssysteem kan het gevoel verminderen van "rondgestuiterd" te worden van vertegenwoordiger naar vertegenwoordiger, zodat ze onmiddellijk met de juiste persoon kunnen praten. Het betekent ook een hogere gesprekskwaliteit en snellere antwoorden op vragen met de juiste add-on functies.

Bovendien kunt u met de juiste leverancier van hosted VoIP een veel betere klantenservice krijgen dan met uw leverancier van analoge telefonie. U kunt 24/7 deskundige ondersteuning, online kennisbank tools, betere bedrijfscontinuïteit, en een groot aantal andere voordelen genieten.

Gerelateerde artikelen: