Direct online je eigen 085/088/0800/0900 nummers registreren !

Nederland:0800-235 3227
België:0800-77 899

Waarom zakelijk hosted bellen?

Gepubliceerd in Voice over IP

Wat zijn gehoste telefoongesprekken voor bedrijven?

Zakelijk hosted bellen omvat telefoongesprekken die via het eigen telefoonsysteem van een bedrijf lopen, in plaats van via een externe leverancier. Dit kan bedrijven veel voordelen bieden, zoals meer controle over gesprekskwaliteit en -functies, lagere kosten, en meer flexibiliteit.

Wat zijn de voordelen van gehoste telefoongesprekken voor bedrijven?

Er zijn verschillende voordelen die door bedrijven gehoste gesprekken kunnen bieden, waaronder:

Meer controle over gesprekskwaliteit en -functies: Wanneer bedrijven hun eigen gesprekken hosten, hebben zij meer controle over de kwaliteit van het gesprek en de functies die beschikbaar zijn. Dit kan voordelig zijn om ervoor te zorgen dat de gesprekken duidelijk en beknopt zijn, en dat de klanten toegang hebben tot de functies die zij nodig hebben.

Eenvoudiger beheer

Aan de slag met VoIP is eenvoudig. Het enige wat je nodig hebt zijn telefoontoestellen en een kabel om deze aan te sluiten op je netwerk. We merken zelfs dat veel klanten kiezen voor softphones en zelfs geen telefoontoestellen meer gebruiken. Het aansluiten van jouw bedrijf op hosted VoIP diensten vraagt een minimum aan interne expertise en vaardigheden.

Voordelen voor het contact center

Voor bedrijven die klantenservice via de telefoon aanbieden, is Hosted VoIP geschikt voor de behoeften van een contact center van elke omvang - van een handvol klantenservice medewerkers tot honderden agenten die 24/7 actief zijn.

Met een hosted VoIP-leverancier die contact center behoeften ondersteunt, kan je profiteren van:

  • Unified Communications (UC): UC stelt je collega's in staat om met klanten te communiceren via telefoon, chat, e-mail en meer.

  • Rapportage en monitoring: Veel VoIP-diensten voor contact center-oplossingen bieden eenvoudige toegang tot de statistieken en het overzicht dat je nodig hebt om slimmere beslissingen te nemen over personeelsbezetting en opleiding.

  • Interactieve spraakherkenning (IVR): Door klanten hun vraag te laten uitspreken kunnen ze snel worden doorverbonden naar de juiste afdeling of persoon.

  • Slimmere gespreksroutering: VoIP biedt extreme flexibiliteit in routeringen waardoor je het binnenkomende belverkeer kan optimaliseren.

Add-on functies

Hosted VoIP is flexibel en kan worden aangepast aan je behoeften. Sommige gloednieuwe start-ups hebben misschien minimale functies nodig om zo kostenefficiënt mogelijk van start te gaan. Grotere, gevestigde ondernemingen zullen misschien op zoek zijn naar zoveel mogelijk functies voor meer geïntegreerde communicatie.

Ongeacht waar je staat op deze schaal, samenwerken met een hosted VoIP-leverancier die de volledige suite van VoIP add-on functies biedt kan je bedrijfscommunicatie transformeren. Een paar populaire add-ons om te overwegen zijn:

  • Data Integratie: Voicemail-naar-e-mail transcriptie

  • Geautomatiseerde gespreksdistributie: Voor contact centers of hoge belvolumes

  • Interactieve spraakherkenning: slimmere gespreksroutering met behulp van in het systeem ingebouwde intelligentie

  • Beheer op afstand: webgebaseerde administratie voor het toevoegen van telefoonlijnen

  • Chat: Voor interne en externe communicatie, die kan worden geïntegreerd met uw CRM-tool.

  • Videochat en teleconferencing

Flexibiliteit en schaalbaarheid

Met VoIP kan je eenvoudig binnen enkele minuten telefoonlijnen toevoegen, vaak rechtstreeks vanuit het management portal, tegen een vast tarief per maand. Alles wat je nodig heeft is een web browser en de mogelijkheid om een paar klikken uit te voeren. De flexibiliteit en schaalbaarheid van VoIP is ideaal voor bedrijven met seizoensgebonden schommelingen in de personeelsbezetting of bedrijven die een snelle groei doormaken.

Gegevensintegratie

Het creëren van een positieve "klantervaring" betekent dat je je communicatie moet integreren over verschillende kanalen. Dit kan betekenen dat je sociale media, telefoons, e-mail, voicemails, chat en alle andere methoden die je klanten gebruiken om te communiceren moet samenbrengen.

Door te kiezen voor een VoIP service die integreert met je customer relationship management tool, kun je inzicht krijgen in elke communicatie die een klant heeft met een bedrijf. Dit kan omvatten:

  • Voicemail naar e-mail transcriptie

  • Mobiliteit

  • Chat

  • Sociale media berichten

Mogelijkheden voor Unified Business Communications

Misschien bent ujevandaag nog niet klaar voor unified business communications, en dat is niet erg. Met een VoIP-leverancier die een volledig assortiment van zakelijke tools aanbiedt, kun je de sprong maken wanneer je er klaar voor bent. Door telefoons, aanvullende diensten, internetconnectiviteit en gegevens op één netwerk onder te brengen, kun je het volgende bereiken.

  • Snellere probleemoplossing

  • Hogere productiviteit van werknemers

  • Verbeterde teamsamenwerking

  • Betere klanttevredenheid dankzij transparantie

  • Verbeterde klantenservice

Kostenbesparingen

Het kostenbesparingspotentieel van VoIP is immens. Er zijn wat initiële investeringskosten in toestellen, maar u kunt een vast tarief per maand betalen voor elke gebruiker en add-on diensten. Onderzoekers schatten dat het gemiddelde bedrijf 40 procent bespaart op hosted VoIP ten opzichte van analoog, terwijl bedrijven met hoge internationale belbehoeften 90 procent kunnen besparen.

Mobiliteit

Hoewel niet alle providers dezelfde add-ons bieden voor VoIP service, is mobiliteit een van de meest voorkomende voordelen die bedrijven benutten wanneer ze overstappen op hosted VoIP. Afhankelijk van uw leverancier en configuratiebeslissingen, kun je telefoongesprekken simultaan laten overgaan naar zowel bureautelefoons als mobiele telefoons, mobiel doorschakelen ontgrendelen, of mobiele failover inschakelen in het geval dat je internet uitvalt.

Klantenservice

Simpel gezegd, klanten houden van VoIP. Het juiste interactieve spraakherkenningssysteem kan het gevoel verminderen van "rondgestuiterd" te worden van vertegenwoordiger naar vertegenwoordiger, zodat ze onmiddellijk met de juiste persoon kunnen praten. Het betekent ook een hogere gesprekskwaliteit en snellere antwoorden op vragen met de juiste add-on functies.

Gerelateerde artikelen:

Belfabriek Telefoon Systeem

Het meest uitgebreide telefoonsysteem wat er is. Vanuit de cloud. Werkt met al je toestellen: vast, mobiel - thuis of op de zaak !

Bureautoestel

Een voorgeconfigureerd toestel voor een plug 'n' play ervaring

Softphone

Beantwoord gesprekken en bel uit vanaf je bestaande mobiele telefoon of computer

Webinterface

Beheer alle nummers en aansluitingen online

Mobiele apps

Zet jezelf op beschikbaar of niet beschikbaar om telefoongesprekken te ontvangen

Vast Nummer op Mobiel

Je gesprekken rechtstreeks op je mobiele telefoon

Probeer vrijblijvend

Gelukkige Belfabriek klanten: