Direct online je eigen 085/088/0800/0900 nummers registreren !
Maar gaat dat anno nu nog wel op?
Wie betaalt voor eventuele mobiele belletjes? En wat zijn de alternatieven?
Het antwoord op vraag één is lastig. Het ligt een beetje aan de
klant. Onze ervaring – en we bellen heel wat af – is dat de meeste
klanten er niet vreemd van opkijken.
Sterker nog; sommige klanten vinden het juist fijn, omdat ze dan
meteen uw nummer hebben en niet via (bijvoorbeeld) een centrale hoeven
in te bellen.
Beschouwt u de mobiel puur als privé telefoon? En voelt u er niets
voor dat klanten u ook op uw vrije dag weten te vinden? Zet het
meezenden van uw nummer dan uit.
Overigens werpt de techniek ons binnenkort een mooie reddingsboei
toe: dubbele simkaarten. De verwachting is dat dit vanaf (ongeveer)
maart 2020 dé standaard wordt.
Ideaal, want met twee sims heeft u twee nummers. Eén voor uzelf. En één voor ‘de zaak’.
Voor wat betreft de kosten voor zakelijke belletjes met uw privé
mobieltje: als u af en toe een klant met uw mobiel belt, is de kans
groot dat die belminuten gewoon binnen de bundel vallen. U maakt dan dus
geen extra kosten.
Dat is ideaal, toch? Mwoah. Om heel eerlijk te zijn, blijft de
kwaliteit vaak toch wat achter. Niet zo raar, want het mobiele netwerk
wordt voor veel geld geüpgrade en geüpdate.
En ja, daar gaan serieuze bedragen in om; miljarden euro’s zelfs. Die
investeringen betalen zich terug in de vorm van geoptimaliseerde
spraakverbindingen.
En daar kan bellen over internet niet mee concurreren. Wilt u dat
toch, dan bent u aangewezen op speciale bel-apps. Een nadeel is dat die
apps niet zijn ontwikkeld voor uw specifieke toestel.
Het resultaat; uw batterij kan sneller leeglopen dan Trump tweets op
de wereld afvuurt. Bovendien zijn veel uitbelapps gebaseerd op (vaak
open source) Software Development Kits (‘SDK’s’). Deze worden ‘verpakt’
in de app en moeten verbinding met uw telefoon gateway maken.
Dat werkt soms goed. Meestal matig. En andere keren helemaal niet.
Bijvoorbeeld omdat de app geen vriendjes met uw toestel is. Of omdat de
verbinding maar niet wil ‘klikken’.
De Belfabriek wil graag telefoniediensten aanbieden. Maar alleen als
we daar een keiharde kwaliteitsgarantie voor af kunnen geven.
Onze klanten zijn namelijk bedrijven. En het komt knullig over als
zakelijke gesprekken worden afgebroken of wanneer klanten de indruk
hebben dat u vanuit een grot op Saturnus belt.
En dus hebben we de afgelopen periode flink geïnvesteerd in een
uitbelapp die wél feilloos werkt. Maar die missie is, ondanks lange
ontwikkeldagen, tientallen afhaalpizza’s en ontelbare bekertjes koffie,
niet geslaagd.
Het kan wel, maar dan zou het een betaald product worden. Alleen; dat bestaat al. En dus stellen we zonder schroom ‘concurrent’ Counterpath softphone aan u voor. En nee, we ontvangen geen provisie.
Softphone doet wat het moet doen, zowel op uw smartphone, PC en/of
Mac. De app wordt heel regelmatig geüpdate (een uitzondering in dit
wereldje!) en is heel betaalbaar: 99 cent per maand of 10,49 euro per
jaar voor uw mobiel.
U kunt de softphone hier 14 dagen gratis uitproberen. Een sip-accountje kunt u aanvragen bij onze klantenservice.
Veel belplezier!
Nog even een paar extra links voor meer informatie:
https://www.counterpath.com/ios-sip-softphone/
Het meest uitgebreide telefoonsysteem wat er is. Vanuit de cloud. Werkt met al je toestellen: vast, mobiel - thuis of op de zaak !
Een voorgeconfigureerd toestel voor een plug 'n' play ervaring
Beantwoord gesprekken en bel uit vanaf je bestaande mobiele telefoon of computer
Beheer alle nummers en aansluitingen online
Zet jezelf op beschikbaar of niet beschikbaar om telefoongesprekken te ontvangen
Je gesprekken rechtstreeks op je mobiele telefoon